Midt i båtleia sør fra Alden og øst fra Bulandet ligger Geita fyrstasjon.

Jeg besøkte øya første gangen i en kald men rolig vårdag tre år siden. Har du noen gang vært forelsket, vet du at det kan være kortvarig og gå forbi. Her er forelskelsen endret til kjærlighet. Dette vil jeg satse på. Tonnevis av utfordringer skremmer ikke. De hører jo til. Sånn er det jo i livet også.



Velkommen til bloggen min.

torsdag 28. februar 2013

Vinteren har vært fin. Dagene begynner å bli lysere og det betyr (straks) en ny sesong på Geita!! Aller først skal vi ha møte med karene fra Kystverket og vi planlegger arbeidet som skal gjøres på fyret i sommaren. Og vi trenger kjekke folk som stiller på dugnad.
Kystverket planlegger også å gjøre vedlikeholds arbeid med noen av bygningene. Spennande.
Annars har jeg meldt meg selv på seilkurs og blir med på seileforening i Florø. De begynner å seile hver tirsdag kveld rundt april månad. Gleder meg veldig til å bli del av mannskap!






3 kommentarer:

  1. Hei! Så kjekt å se at dere kommer til Florø for å være med og seile! Jeg er ny leder i seilforeningen og kom over bloggen din her en dag. Har du/dere båt selv eller skal du være med noen her å seile? Vi drar ofte med båt forbi på vei fra Florø til Solund og retur. Jeg har selv blogg men har ikke blogget så veldig mye siste året. lailasturblogg.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg har seilt litt før men har ikke egen båt nå. Så håper å komme som manskap i noen andre sin båt. Bare send informasjon hva tid dere begynner tirsdag seilasene! Skal se bloggen din og.
      Hilsen Sirpa

      Slett
  2. Hei! Beklager at jeg ikke har svart, men jeg har ikke vært inne her og sjekket. Vi har såvidt begynt med tirsdagsseilasene, den i går var nr 3. Vi har iallefall plass i vår båt, den er på 40 fot og i går var det meg og min sambo, pluss min datter på 15 og ei venninne på 14. Det var første seilasen med den båten, vi håper å få fikset den under i neste uke, så det er litt usikkert om den er på land på tirsdag eller ikke. Og fredag er det Baugeseilasen. Men kan du ikke sende meg en mail så ser vi om vi får det til å passe inn? mailadr er laila@brandsoykoret.com. Vi har også egen facebookside, der blir mye lagt ut. Jeg legger deg til som venn på facebook hvis det er greit, så kan vi holde kontakten :-)

    SvarSlett