Midt i båtleia sør fra Alden og øst fra Bulandet ligger Geita fyrstasjon.

Jeg besøkte øya første gangen i en kald men rolig vårdag tre år siden. Har du noen gang vært forelsket, vet du at det kan være kortvarig og gå forbi. Her er forelskelsen endret til kjærlighet. Dette vil jeg satse på. Tonnevis av utfordringer skremmer ikke. De hører jo til. Sånn er det jo i livet også.



Velkommen til bloggen min.

lørdag 27. april 2013

Full måne og første natten i Fyrmesterbolig.

Hei! I dag har jeg ete frokost i lag med disse geitene. Første overnattingen min i Fyrmesterbolig gikk kjempefint!
Det var norlig kuling og huset hylte innimellom. Stor, oransje måne stott opp bak fjellene i sør-øst. Fikk også se det flotte fyrlyset fra Utvær.


Vi har ryddet og vasket i kjøkken og et soverom. I kjøkkenet fikk vi varme av gassovnen. Arbeid er også i gang i kjellaren. Målet er å få kjøkken og et av soverommene i orden i sommaren. Projektet i kjellaren tar lengre tid og krever også ekspertis hjelp.


Utsikten på morningen kl 09.00 mot øst. Var ikke vanskelig å stå opp. Norlig kuling og sol. Veldig fin tur og vi fikk gjort masse. Gleder meg til neste gang, da skal vi frakte endå mer ting til huset og jobbe videre med å pusse opp og male gamle møbler som kan gjenbrukes og ta vare av.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar