Midt i båtleia sør fra Alden og øst fra Bulandet ligger Geita fyrstasjon.

Jeg besøkte øya første gangen i en kald men rolig vårdag tre år siden. Har du noen gang vært forelsket, vet du at det kan være kortvarig og gå forbi. Her er forelskelsen endret til kjærlighet. Dette vil jeg satse på. Tonnevis av utfordringer skremmer ikke. De hører jo til. Sånn er det jo i livet også.



Velkommen til bloggen min.

søndag 2. juni 2013

Et ferdig rom!

Fyrmesterbolig har fått ett helt ferdig rom. Og det rommet er den lille gangen. Gangen er vasket og skrubbet fra golvet til taket og innredet ferdig, med gamle møbler som var i boligen.
Neste rom som skal gjøres helt ferdig blir kjøkkenet. Kjøkken golvet trenger en oppgradering.
Jeg og hunden ble nesten værfast i Geita i går kveld. Mobiltelefonen gikk tom for strøm og det blåste norlig kuling. Rett før mobilen gikk tom for strøm fikk jeg sagt at det er for høge bølger for å hente meg.
Det var helt greit, fant ett vindstille hjørne ute på tunet til Fyrmesterbolig og satt opp malestativet og skulle begynne å male et bilde. Lenge siden jeg har gjort det. I kjellaren til fyrmesterbolig hadde jeg tent oljelampe og lagt en rødvinflaske til avkjøling.
Då fikk jeg øye på en liten svart prikk i sjøen i retning mot Aralden.
Jeg ble hentet og hoppet i båten med hunden i fanget. Fikk skylt ansikte med saltvann på vegen til Dale. Det var herlig!
Hjemme ventet en febersyk datter som trengte meg mer en fyrstasjonen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar