Midt i båtleia sør fra Alden og øst fra Bulandet ligger Geita fyrstasjon.

Jeg besøkte øya første gangen i en kald men rolig vårdag tre år siden. Har du noen gang vært forelsket, vet du at det kan være kortvarig og gå forbi. Her er forelskelsen endret til kjærlighet. Dette vil jeg satse på. Tonnevis av utfordringer skremmer ikke. De hører jo til. Sånn er det jo i livet også.



Velkommen til bloggen min.

mandag 17. juni 2013

Norlig stiv kuling og middag i Bulandet.

Helgen var fin. Kom til Geita lørdag ettermiddag med hunden. Hun gleder seg allerede når hun ser at man tar på flytedrakten.
Har vasket videre i kjellaren, kostet noe av rommene opp i Fyrmesterbolig. Kjøkken har fått seg ny gardiner. Værmeldingene var gode. Sol ble det.
Søndag auka vinden fra nord. Etterhvert ble det flere og flere hvite toppar og høgare bølger. Hm.
Eg og hunden stått ferdig i kaia 16.00 tiden og det blåste stiv kuling. Var ikke sjanse til å legge båten i nærheten av betong kaia.
Vinket ha det. Tenkte hva vi hadde mat i huset.
Sørsiden av øya var det blikkstilt. Hunden og jeg kjempey gjennom buskene og bergene. Vi skulle jo til Bulandet og ete middag. Dette gikk kjempebra.
Så glad bli jeg og middagen var god og kom heim med nykokte grabbe! Takk til Petter.
En god del sjøspryt fikk vi på ansikt. Nydelig.
I sommaren skal jeg merka veien til sørsiden av øy.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar