Midt i båtleia sør fra Alden og øst fra Bulandet ligger Geita fyrstasjon.

Jeg besøkte øya første gangen i en kald men rolig vårdag tre år siden. Har du noen gang vært forelsket, vet du at det kan være kortvarig og gå forbi. Her er forelskelsen endret til kjærlighet. Dette vil jeg satse på. Tonnevis av utfordringer skremmer ikke. De hører jo til. Sånn er det jo i livet også.



Velkommen til bloggen min.

søndag 9. juni 2013

Vi venter å bli hentet.

Lørdagen ble fantastisk. Valget ble 100% riktig. Jobben i kjellaren er i gang. Begynte med å vaske dørene, skrape gamle maling og koste golvet. Massevis arbeid gjenstår og ærlig talt jeg er glad for det.
Tatt bare bilder av de verste delene i kjellaren (se bildeserie lenger ned). Hadde hunden med meg og ser at dette er en jobb som skal gjøres uten hund. Tror vi tar dette som dugnadsarbeid?
Dette var også mitt første natt alene i øya. Kjempefint gikk det. Gleder meg til neste gang:)
Fyrmester bolig savner liv og mennisker, det er tydlig.
Du er velkommen å se arbeidet som pågår om du "seiler" forbi Geita.


Fyrhunden Pepper. Og hvordan det går med henne og gjeitene?
Ser ikke til gjeitene når hun er med!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar