Midt i båtleia sør fra Alden og øst fra Bulandet ligger Geita fyrstasjon.

Jeg besøkte øya første gangen i en kald men rolig vårdag tre år siden. Har du noen gang vært forelsket, vet du at det kan være kortvarig og gå forbi. Her er forelskelsen endret til kjærlighet. Dette vil jeg satse på. Tonnevis av utfordringer skremmer ikke. De hører jo til. Sånn er det jo i livet også.



Velkommen til bloggen min.

onsdag 11. juni 2014

Sol oppgang. Kamera klarte ikke å fange det sterk gul lys som steg opp bak fjellene i øst. Hvem ville sove!

Sommaren i fullt i gang. Geitene i Geita har det fint, to ny medlem er det blitt til. Det foregår arbeid i Geita, Kystverket har begynt å ta ytstyr til nauste, planen er å jobbe med tak i fyrmesterboligen. Alle vinduene i huset skal skiftes, om det skjer i år eller neste? Ting skjer ikke så fort, men det er godt å øve å bli tålmodig.
Jeg haddemin første overnattingsturen til Geita i helga som var. Flott vær. Himmel og hav var i sitt beste. Denne gangen var det ikke så mye tid å sitte på berg og filosofere livet. Fyrmesterbolig måtte vaskes. Vi venter fyrgester om to veke.
Til slutt vasket jeg med lys fra oljelampe, selvfølgelig når solen stått opp var det mye som jeg ikke hadde sett i hjørnene i huset. Dette blir bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar